Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Slobodný vzdelávací trh - dodatok 3. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Keď som privítal svojich prvých prváčikov v sprievode rodičov v triede, nastala chvíľa na môj príhovor:
“Milé deti! Čo myslíte, keď sa lupičovi podarilo vylúpiť klenoty z banky, ktorá bola zabezpečená najnovšími technológiami, trezorom, zložitými kódmi, laserovou ochranou, atď., musel mať veľa vedomostí, musel toho veľa vedieť, aby sa mu to podarilo?”
Zaznelo zborové ticho.
Ja: "Deti, viete, čo je to lupič...?"
Zaznelo zborové : "Áááánooooo!"
Ja: "Deti, viete, čo je to banka a čo je to trezor?"
Zaznelo zborové ticho. Nesmelo sa zdvihla jedna ruka.
Ja: "Deti, viete, čo je to technológia?"
Zaznelo zborové ticho.
Ja: "Deti, viete, čo je to kód?"
Zaznelo zborové ticho.
Ja: "Deti, viete, čo je to laser?"
Zaznelo zborové ticho.
Nečudo.
Veď bolo 1. septembra 1990.
Ich znalosti pojmov "banka", "technológia", "laser", čoby u 6ročných detí, museli byť v tej dobe nutne minimálne.
.
Albert Einstein mal obrovskú úctu k ľudstvu.
Ku svojej prvej manželke Mileve sa však správal podivným spôsobom.
Časť zoznamu pravidiel, ktoré pre ňu vytvoril, obsahovala i podmienky:
"Budeš poslúchať vo všetkých nasledovných bodoch:
nebudeš odo mňa očakávať žiadne prejavy intimity a nebudeš ma z ničoho obviňovať,
prestaneš rozprávať, keď ťa o to požiadam,
odídeš z mojej spálne a študovne vždy, keď ťa o to požiadam."
https://www.topky.sk/cl/13/170...

Otázka znie, ČO a pre KOHO znamená pojem "múdrosť".

Steve Jobs bol okrem svojho pomerne kladného postoja k ľudstvu známy i svojím nepríjemne povýšeneckým a arogantný prístupom ku kolegom, podriadeným či klientom.
Možno si vážil ľudstvo, nevážil si však človeka v človeku.

Otázka znie, ČO a pre KOHO znamená pojem "múdrosť".
---
"Obdivujeme Einsteina, Edisona, Jobsa a mnohých ďalších velikánov pre ich objavy, pre ich intelekt, a nie ani tak pre ich múdrosť. Pritom na to, čo ich urobilo veľkými, by nestačil iba ich intelekt, alebo IQ, bola bezpochyby potrebná aj ich veľká múdrosť. Dokonca už v detstve."

"Lebo dar rýchlo si osvojovať intelektové poznanie som mal odmalička..."

"Vzdelávanie má rôzne definície a keby sme chceli skúmať pôvod tohto slova, vzniklo zrejme z českého základu “dělat - dělání”, ku ktorému bola pridaná predpona vz- podobne ako v našich slovách, napríklad vz-klíčiť, vz-niesť, vz-búriť, a ďalšie. V preklade do slovenčiny to znamenalo vz-robiť, alebo vz-robenie, čo znie nezmyselne."
---

Nemyslím si o sebe, že by som mal "odmalička dar rýchlo si osvojovať intelektové poznanie."
Myslím si však,
že český pojem "vzdělání" vzniklo spojením dvoch slov:
slova "dělání" a predpony "vz-",
ktorá bude mať koreň v slovese "vzlínat" či v podstatnom mene "vzestup".
Slovo "vzdělání" tak hádam nevyznie nezmyselne,
ak si uvedomíme, že sa jedná o slovo popisujúce rast či nárast poznatkov potrebných k rozširovaniu pracovných schopností a možností subjektu.
______

Čo sa týka obsahu článku:

predtým, než sa človek stane skutočne múdrym--
a nie múdrym v tom najzákladnejšom zmysle slova,
teda múdrym v schopnosti nielen rozlišovať medzi dobrým a zlým,
ale aj v schopnosti rozlišovať medzi dobrým užitím mála znalostí a dobrým užitím maximálneho množstva znalostí a to vrátane tých, ktoré subjekt pôvodne dobrovoľne ani prijať nechcel--
by hádam mal najprv tie maximálne znalosti získať.

Inakšie sa nám môže stať,
že spoločnosti rôznych Stývov Džobsov nám svojou úctou k ľudstvu a neúctou k človeku nakoniec paradoxne zničia všeobecné povedomie o rozlišovaní medzi dobrom a zlom.

Viď múdry Donald Trump, ktorý chce to najlepšie pre US
 
Hodnoť

 

Pán Adamčík, máte pravdu že náš školský systém je zameraný na likvidáciu prirodzenej múdrosti a hlavne na likvidáciu logického myslenia. Žiaden z pedagógov nebude zo študentom diskutovať o správnosti fyzikálnych zákonov, ktoré sa vyučujú na dnešných školách. Mnohé fyzikálne zákony sú iba vedecké teórie (hypotézy) v prospech ktorých neexistujú žiadne dôkazy. Ak chce študent úspešne ukončiť štúdium, musí uveriť vedeckým teóriám ktoré sa vyučujú na dnešných školách.
Vďaka nesprávnemu gravitačnému zákonu vedci nechápu skutočné príčiny klimatických zmien.
Vodná para má 10000-krát väčší skleníkový efekt ako CO2, čo znamená že CO2 má zanedbateľný vplyv na celkový skleníkový efekt atmosféry. Z vodnú paru sa nedá obchodovať tak ako z CO2 a preto všetci politici i odborníci na klimatické zmeny ignorujú skleníkový efekt vodnej pary? Skleníkový efekt vodnej pary sa dá overiť aj bez prístrojov. Keď je v noci zamračené, nočná teplota klesne menej ako pri vyjasnenej oblohe. Keď je zamračené počas dňa, denná teplota je nižšia ako pri jasnej oblohe. Tam kde nevznikne teplo, ani skleníkový efekt vodnej pary nedokáže zdvihnúť priemernú dennú teplotu. Podobne sa chová aj CO2. Vďaka vysokej koncentrácii CO2 v atmosfére Venuše je na Venuši denná teplota rovnaká ako nočná teplota. Ak by mal naozaj CO2 vplyv na klimatické zmeny, vďaka nárastu koncentrácie CO2 v atmosfére by na zemský povrch dopadalo menej slnečného žiarenia ako v minulosti a predo by boli denné teploty nižšie ako bývali v minulosti. Obchod z emisiami je iba dobrý biznis pre politikov ktorý nemá nič spoločné z klimatickými zmenami.
Vďaka nesprávnemu gravitačnému zákonu vedci ignorujú vplyv družíc na klimatické zmeny. Gravitácia, ktorá drží družice na obežných dráhach chýba pri držaní atmosféry a preto je atmosféra Zeme tenšia a redšia. Cez tenšiu a redšiu atmosféru dopadá na zemský povrch viacej slnečného žiarenia čo je hlavná príčina klimatických zmien. Vďaka družiciam stratila atmosféra Zeme časť ľahkých plynov na ktoré pôsobila gravitácia najmenšou silou. Stratou ľahkých plynov sa zmenil pomer plynov v atmosfére v prospech ťažkých plynov, medzi ktoré patrí ak CO2. Nárast koncentrácie CO2 v atmosfére nieje príčina klimatických zmien, ale iba indikátorom klimatických zmien spôsobených družicami. Dokážu to niekedy priznať aj dnešný vedci?
Vďaka podvodu, ktorého sa dopustil Millikan je nesprávny vedecký model atómu i veľa ďalších fyzikálnych zákonov.
Dokedy sa budú na dnešných školách vyučovať fyzikálne zákony, ktoré nemajú nič spoločné z realitou?
 


Najčítanejšie


  1. Miroslav Ferkl: Vysnívaný dom Igora Matoviča. 272
  2. Július Kovács: Kotlebovci sa vyhražali Matovičovi smrťou, pred jeho dom doniesli truhlu a vence 128
  3. Jozef Sitko: Je ešte Sulík politikom vládnym či už opozičným? 124
  4. Rudolf Pado: Kde sa túla zdravotnícky odpad z celoplošného testovania na Covid-19? 78
  5. Roman Kebísek: Časť slovenských rozprávok od Dobšinského sa podobá nemeckým od Grimmovcov 71
  6. Peter Lacina: Kto vie čo je mastektómia, nech zdvihne ruku 63
  7. Peter Gregor: Safari pod Tatrami 53
  8. Maroš Chmúrny: Škandál u sv. Michala, kus dobrej roboty a nová funkcia 50
  9. Vladimír Benčík: Kuba 2/2 - "absolut total" 45
  10. Mišo Šesták: Keď si sovietsky vojak nesmie vypiť 37

Rebríčky článkov


  1. Jozef Kovalík: Sám
  2. Jan Vaněra: SLOVENSKO-MAĎARSKÉ POHRANIČIE V OKOLÍ RIEKY IPEĽ - 7.11.2020
  3. Miriam Studeničová: Životná potreba svätenia sviatočného dňa!
  4. Peter Ďuroška: Nadácia SPP podporila projekt zrakovo postihnutých športovcov
  5. Michal Kováč: Ako sa IBM zo straty vrátila späť k ziskom
  6. Ivan Čarnogurský: KEĎ SA VLÁDNUTIE STÁVA OBSAHOVO NEPODSTATNÉ
  7. Július Kovács: Dr.Bukovský zľahčuje covid a zarába na tom mesačne okolo 5000 eur, pomôžte mi ho odstáviť
  8. Vladimír Bohm: Prečo deti nechcú chodiť do školy a pohŕdajú učiteľmi?
  9. Katarína Adamusová: Hranice vo vzťahoch z pohľadu efektivity
  10. Jozef Legény: Revúca, ako ďalej so správou bytov?


Už ste čítali?