Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Slobodný vzdelávací trh - dodatok 1. (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Tak ak do teraz

Som si myslel, že autor len občas z prílišného nadšenia úletí k marxizmu tak dnes ma presvedčil že to nie je úlet ale marxisticky trockizmus.
Za tento blog by sa nehanbili ani na VUML.
 
Hodnoť

 

Čo sa týka trhu,
tak o rovine BRATSTVA by sme sa mohli baviť v prípade,
ak by sa spoločnosť zbavila ekonomiky postavenej na peniazoch čoby výmennom médiu,
vrátila by sa k výmennému obchodu (tovar za tovar)
a zamedzila by praktikám, ktoré by umožnili zotročovať dlžníkov dlžobnými úpismi
(=načrtnuté zľahka).
.
Čo sa týka nezávislosti detí,
hovoríte síce o nej krásne, pán Adamčík, a v mnohom s Vami súhlasím
(osobne vnímam svoje dieťa ako plnohodnotného rovnocenného partnera, nie ako podriadenú entitu),
ale stále tam máte vo svojich víziách tú vec s "podmieneným" vetom,
ktorú kritizujem v diskusiách k Vašim predošlým článkom (od Vášho "pokračovania 4").

Veď kde zostáva sloboda a nezávislosť dieťaťa vo chvíli,
ak dieťaťu oznámite, že svoje NIE neodôvodnilo podľa (trebárs) Vašich predstáv a preto musí prijať niečo,
čo prijať nechce...?
.
No a čo sa týka výsledkov výskumov, ktoré spomínate vo svojom článku:
ono výsledok výskumu je jedna vec a jeho INTERPRETÁCIA druhá.

Ste si naozaj úplne istý, že genialitu detí potláča inštitucionálne školstvo a že sa nejedná o prirodzený vývoj jedinca, o akúsi "diferenciáciu" prichádzajúcu prirodzene vekom...?
---
 
Hodnoť

Trochu viac doslednosti by to chcelo

z Vasej strany pri citani textu. Pokial ide o veto, tyka sa iba Rady SVT a po druhe, nie je z mojej strany klucovou podmienkou. Viem si predstavit, ze zakon tuto podmienku neurci a bude na Rade SVT, alebo len na lokalnych radach, ci ho prijmu, alebo nie. Nikde netvrdim, ze pravo odovodneneho veta musime uplatnovat v komunikacii s dietatom. Ak Vy vnimate dieta ako rovnocenneho partnera, je to chvalyhodne, ale ani stat, urady a povacsine ani ucitelia a rodicia ho takto neberu. Ludske prava deti ignoruje cela spolocnost.

Co sa tyka vyskumu tvorivosti, zrejme ste si neprestudovali clanok pod linkom, nikde sa netvrdi, za pokles z 98 na 2% moze iba skola. Riesime prudky pokles tvorivosti a kedze v skolach su vylucne iba konvergentne ulohy, jej podiel je klucovy. Bolo by dobre porovnat deti klasickych skol s detmi v alternativkach, potom by sme odfiltrovali co je vplyv skoly a co je vplyv spolocnosti a prirodzeny pokles dany vyvojom ci vekom ako spominate.
 

 

Rozumiete Vy sám svojej koncepcii, pán Adamčík...?
___

"...V navrhovanej vízii Slobodného vzdelávacieho systému má byť štát v pozícii rovnocenného subjektu s ostatnými, má byť spoluhráčom, alebo členom tímu s obmezenými právomocami v porovnaní s dnešnými. Na druhej strane pozícia dieťaťa bude posilnená. Záujmy dieťaťa ako klienta Slobodného vzdelávacieho trhu bude presadzovať a obhajovať ono samé formálne cez študentskú organizáciu (Únia detí, žiakov a študentov napríklad). Konkrétne dieťa však môže v niektorých veciach požiadať o pomoc aj rodiča ako svojho právneho zástupcu. "
https://antonadamcik1.blog.sme...

"RSVT má tri komory:
​Komora vzdelávacích kultúr​ - 7 zástupcov vzdelávacích prostredí a pedagogík
Komora vzdelávacích subjektov​ - zástupcovia 5 subjektov vzdelávania
Komora vzdelávacích sfér ​- zástupcovia 3 vzdelávacích sfér
Subjekty vzdelávania sú vo vzájomne rovnocennom mocensko-právnom postavení. Sú teda účastníkmi hromadného zmluvného vzťahu, ktorý medzi sebou dobrovoľne uzavrú. To platí rovnako pre celoúzemný priestor (územie SR), ako aj na lokálnej úrovni (škola, región)."
https://antonadamcik1.blog.sme...
___

Vo Vašej vízii je teda "Únia detí, žiakov a študentov" súčasťou Rady SVT, pán Adamčík.
Takže to Vaše
"...Nikde netvrdim, ze pravo odovodneneho veta musime uplatnovat v komunikacii s dietatom, "
asi tak celkom neplatí.
---
 

 

No a samozrejme,
bolo by otázne, do akej miery by mala zmysel poznámka o tom, že
"Viem si predstavit, ze zakon tuto podmienku neurci",

v prostredí, v ktorom platí, že
"...V navrhovanej vízii Slobodného vzdelávacieho systému má byť štát v pozícii rovnocenného subjektu s ostatnými, má byť spoluhráčom, alebo členom tímu s obmezenými právomocami v porovnaní s dnešnými,"
vybudovanom na báze idey
"politicko-právne rovnocenného partnerstva (štátu k) ostatným subjektom vzdelávacieho trhu."

Ak som s niekým v politicko - právne rovnocennom partnerstve, pán Adamčík,
tak nemôžem byť viazaný zákonom, ktorý mi stanoví.
V tomto prípade by ostatné subjekty neboli viazané zákonmi štátu.

...lebo POLITICKO - právne, pán Adamčík, POLITICKO - právne a ROVNOCENNÉ.

Každé jedno slovo má svoj zmysel, význam a obsah.
---
 
Hodnoť

Pan anonym

Neziadal som Vas o mentorstvo (vybral by som si niekoho mudrejsieho), potrebujem diskutera, kritika, to odmietate, alebo to neviete. Klzete podla mna po povrchu a zatial som nepostrehol vo Vasich vetach rozvitejsiu myslienku. Suhlasim s poslednou vetou, ze kazde slovo ma svoj zmysel, vyznam a obsah. Dodam vsak tolko, ze slovo vytrhnute z kontextu ma iny vyznam, zmysel i obsah. Tehla v mure ma iny zmysel, vyznam i obsah ako rozbita tehla na smetisku. Alebo clovek zivy a mrtvy. Podla vsetkeho toto neberiete do uvahy. Cele Vase posobenie mi pripada ako zufala snaha o pozornost za kazdu cenu.
 

 

JA kĺžem po povrchu...?
Tak napríklad,
v ktorom vyspelom štáte západnej Európy (poprípade hocikde inde vo svete) máte niečo také,
žeby bol štát niekde v niečom politicko - právne rovnocenný so zástupcami súkromných subjektov...?

Ešte predtým ale hádam kontaktujte nejakého ústavného právnika a opýtajte sa ho,
čo by politicko - právna rovnocennosť súkromného subjektu so štátom znamenala v právnej praxi.
Schválne, urobte to, možnosti máte.
Následne mi príďte kázať niečo o medzných hodnotách povrchového trenia a o vytrhávaní z kontextu:
pokiaľ totiž nemáte pevné kľúčové body konceptu, tak je na houby komplet celý kontext.

Vo Vašom prípade je kontext dobrý akurát tak na víkendové sešn nejakého klubu zanietených mladých nadšencov karpatskobalkánskej ideologickej odnože libertariánstva.

Snáď teda časom začnete písať blogy i o svojich predstavách zmien chodu spoločnosti.
AK k tomu naozaj príde, tak bezpochyby v diskusiách k nim tam budú moje rozvitejšie myšlienky nepostrehnuteľné ešte viac--
o tom vlastne nepochybujem už teraz.
---
 


Najčítanejšie


  1. Věra Tepličková: SMER-SD upozorňuje na údajné praktiky SD a ... nič? 4 581
  2. Július Kovács: Fico a Kotleba nám pripravili Vianočný darček minimálne 800 mŕtvych navrch. Idu trhať uši. 3 109
  3. Věra Tepličková: Vážení Pán premiér 2 822
  4. Martin Borguľa: Ceny nehnuteľností stále rastú. Riešením pre ľudí budú štátne nájomné byty 2 157
  5. Mišo Šesták: Keď urazíte Rusa alkoholom 1 910
  6. Věra Tepličková: Zabudol vôl, že teľaťom bol, alebo keď sa opozíciou v koalícii stáva premiér 1 869
  7. Dušan Koniar: Rekvizitár zo Súmračnej končí ako oponár 1 480
  8. Marek Mačuha: Matovič za návrat Hlasosmeru 996
  9. Jiří Ščobák: Ahoj Igor! Pokud budeš pokračovat s tím, co aktuálně děláš ... 927
  10. Ľubor Bystrický: Logika podľa Igora M. 774

Rebríčky článkov


  1. Ján Škerko: Úvahy o živote
  2. Štefan Vidlár: Uš je to tady, uš je to tady
  3. Július Kovács: Pozor na Hodžovom namestí dnes o 13.hod Kotlebovci!!! Neprovokujte ich ruškami !!!
  4. Roman Hutira: Čo sa 99% študentov nikdy nedozvie v škole?
  5. Marian Letko: Kollár je zrelý buď na uterák, alebo na odvolanie
  6. Jozef Kovalík: Údolie, ktoré dáva nádej
  7. Peter Biščo: Hlas, domestikovaný druh odnože Smeru.
  8. Stanislav Martinčko: Oholil prezident polície Lučanský ministerku vnútra D. Sakovú???
  9. Gabo Németh: Vietor vo vlasoch
  10. Lukáš Baloga: Medzi najzaujímavejšie investície roka 2021 môžu patriť meny, hodnotové akcie a rozvojové


Už ste čítali?